Tis veel te rap gedaan vind ik
Als je 3 sets speelt heb je mischien juiste gedaan met 2 sets tot 15 (als het een beetje opgaat dan
yeps, dat is zoKame schreef:Zo nog eens het nieuwe systeem getest en gewonnen. Hopelijk is dat altijd zo.
Kmerk wel dat als het spel wat serieuzer is dat je goed moet opletten, want tegenstander kan eenvoudig zeuren door gewoon op een andere plaats te gaan staan. Normaal moeten opslagen steeds afwisselend zijn, heer/vrouw.
Het is maar dat je het weet hé.
hmmz ja dat is waar, maarShuttleSlayer schreef:Fysiek zwaardermisschien zoals ik ervoor al zij wedstrijden duren wel minder lang.
==> je gaat nu toch ook voor elk punt als je opslaat om een te hebbe, en als de tegenstander opslaaat voor geen tegen punt te hebben
dat klopt inderdaad.Stijn schreef:Ik heb gelijk de indruk dat de opslag bij dubbel , dat bij elke keer als de opslag terug aan uw "team" is dat het toch automatisch afwisselend blijft wie opgeeft. (ik bedoel als ik bv nu heb opgeslaan en we maken een fout dat als de beurt weer aan ons is , de opslag niet meer voor mij kan zijn maar voor mijn partner). Klopt dit ? of begrijpt niemand wat ik bedoel ?
wa komt der van mij??ShuttleSlayer schreef:Ja komt van mij ==> en dat kwam dan op zijn beurt van men zus![]()
ja da klopt zenneStijn schreef:Ik heb gelijk de indruk dat de opslag bij dubbel , dat bij elke keer als de opslag terug aan uw "team" is dat het toch automatisch afwisselend blijft wie opgeeft.

Dat denk ik niet, omdat veel van 21 en 19 punten zijn door het wisselen van de opslag normaal, en die tellen al niet mee.Stijn schreef:Weet iemand of je kan verliezen in het nieuw systeem en of je dan zou gewonnen hebben in het oud ( op basis van punten he , nie van een goeie of slechte dag ) ?
Bv : Ik heb verloren met 21-19 maar met het oud syssteem had ik gewonnen . Kan da ?
Racekonijn schreef:Dat denk ik niet, omdat veel van 21 en 19 punten zijn door het wisselen van de opslag normaal, en die tellen al niet mee.Stijn schreef:Weet iemand of je kan verliezen in het nieuw systeem en of je dan zou gewonnen hebben in het oud ( op basis van punten he , nie van een goeie of slechte dag ) ?
Bv : Ik heb verloren met 21-19 maar met het oud syssteem had ik gewonnen . Kan da ?
en het blijven de punten die je maakt op eigen service, die de doorslag geven. het zal al moeilijk zijn om aan 15 punten te geraken die je door je eigen opslag maakt.
ik denk het dus niet, maar om zeker te zijn kan je het eens uitschrijven op de 2 systemen en zo tellen en zien oe je er komt, maar verliezen in het ene en winnen in het andere lijkt me uitgesloten.
euhm... tis gebruikelijk de punten van den dienen die wint eerst te zeggen hé... allez, da moe toch als we scheidsrechteren...Stijn schreef: verliezen met 17-16 kan nie he , wel me 16-17